louiselolloroos

Verona från HagaNäs

Kategori: Verona

Min fina prinsesshäst Verona kom in i mitt liv för 5 år sen då jag hade sålt min Banjamin några månader tidigare och ville hitta en häst att låna.
Skrev på en saluannons men ägaren ville sälja den hästen. Hon frågade sen vad jag sökte för häst och skrev några få ord då jag var ganska öppen med häst. 
Hon skrev att hon hade en blivande 5 åring som var en dotter till henned fantastiska Yr från Gäverstad 1kl med 9 för tölt, trav och lynne. Hon är även mor till Tristan och Yggdrasil från Jarde. 
Pappan heter Nasi Frá Akurgerði som är bedömd 9 för tölt.

Hon skrev inte så mycket om henne utan var mest att hon var ett sto med mycket tölt och pass och var en possitiv individ. 
Jag skrev även till hon som ridit in henne då jag visste vem det var och hon hade bara gott att säga om henne så jag bestämde mig för att hämta hem Verona. 
Hon hade vilat några månader så jag provade henne aldrig. 

2 år senare så skrev kristina att hon skulle säljas så jag bestämde mig för att köpa loss henne själv. 

Jag älskar mitt lilla yrväder. Hon har energi för en flock och mycket åsikter men hon ställer upp på precis allt så länge det inte är att stå still mer än 1 sekund. 

Vi har tävlat lite, varit på kurser, tricktränat samt avelsvisning. 

Hon fick ett föl 2019 och under dräktigheten så skickade jag på en vagn och sen var hon inkörd vilket hon verkligen uppskattar. 

En önskan är att nått år lyckas kvala till Sm i någon passgren men det absolut viktigaste för mig är att vi ska fortsätta ha riktigt roligt ihop. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: